Nowa rzeczywistość wymaga rekrutacji 2.0

16.10.20
clock 4 min.

We wtorek 13 października ruszyły zapisy do pierwszej edycji konkursu „Liderzy Rekrutacji” organizowanego przez OLX Praca, skierowanego do branży HR i employer brandingowej, rekruterów oraz pracodawców. Eksperckie jury wybierze laureatów w trzech nieszablonowych kategoriach: kreatywność, innowacyjność oraz efektywność. Wyniki poznamy już w grudniu podczas konferencji „OLX Know How 2021” organizowanej w formule online.

Mijający rok stworzył wyjątkowe okoliczności dla biznesu. Przedsiębiorstwa zdawały test na społeczną odpowiedzialność. W dużej mierze przenieśliśmy swoje zawodowe życie do online’u. Internet stał się miejscem pracy, realizowania kolejnych wyzwań, integracji, spotkań, a także… miejscem, do którego przeniosły się procesy rekrutacyjne. I choć już przed pandemią rekrutacje w trybie online się zdarzały, to teraz stały się rzeczywistością i często jedyną możliwością na pozyskanie nowych pracowników.

Właśnie w tej nowej rzeczywistości startuje konkurs dla branży HR i rekruterów oraz realizatorów procesów rekrutacyjnych. Wydarzenie ma na celu wyłonić najbardziej kreatywne, innowacyjne oraz efektywne akcje rekrutacyjne w kraju. W końcu – nadzwyczajne warunki prowadzenia rekrutacji wymagają nadzwyczajnych pomysłów.

Konkurs ma wyjątkowo otwartą formułę. Mogą w nim wziąć udział: pracodawcy, działy HR, rekrutacji i kadr oraz agencje: pracy tymczasowej, zatrudnienia, employer brandingowe, reklamowe oraz headhunterzy. Jury złożone z ekspertów wybierze zwycięzców w trzech niekonwencjonalnych kategoriach. Tu liczy się pomysł, nieszablonowe myślenie i odwaga, a także efekty.

Kategorie konkursu „Liderzy Rekrutacji”

  • Innowacyjność – kampanie rekrutacyjne przeprowadzane w nietypowych miejscach, w nowatorski sposób wykorzystujące tradycyjne metody rekrutacyjne.
  • Kreatywność – pomysłowe i oryginalne kampanie rekrutacyjne odbiegające od standardowego procesu pozyskiwania pracowników, wyróżniające się na tle konkurencji.
  • Efektywność – kategoria przeznaczona do tych zgłoszeń, które osiągają wysoką skuteczność i realizują założone cele rekrutacyjne na satysfakcjonującym poziomie.

– Zależało nam na tym, by do tematu rekrutacji podejść w świeży sposób. „Liderzy Rekrutacji” startują w bardzo trudnym czasie, kiedy rekruterzy zostali de facto zmuszeni do tego, by działać nieszablonowo i wyjść z utartych schematów, myśląc o potencjalnych pracownikach. Drastycznie zmieniły się realia, żyjemy w nowej rzeczywistości i także proces poszukiwania pracowników powinniśmy zinterpretować na nowo. To dlatego kategorie, z których zbudowaliśmy plebiscyt, są mało oficjalne. Chcemy sprawdzić, co najciekawszego dzieje się na HR-owym rynku, docenić tych najodważniejszych, najbardziej innowacyjnych. Razem z członkami jury wierzymy też, że kreatywność i innowacyjność to klucze nie tylko do skuteczności, ale także do zmieniania świata na lepsze – komentuje Tomasz Grzechnik, szef kategorii Praca w OLX.

Konkurs będzie przebiegał dwuetapowo. Pierwszą fazą będzie głosowanie online, którego efektem będzie wyłonienie trzech zgłoszeń w każdej z kategorii. Dziewięć najlepszych case studies będzie z kolei przedmiotem dyskusji jury podczas obrad mających miejsce w drugim etapie konkursu. Ostatecznie w każdej kategorii wyłoniony zostanie zwycięzca.

Jury zostało stworzone z wieloletnich praktyków i specjalistów z branży. W jego skład wchodzą:

Przewodniczący jury: Marcin Sienkowski – Head of Marketing OLX

Kategoria: kreatywność

  • Anna Pruczkowska – Recruitment Specialist w Grupie OLX
  • Grzegorz Deszczka – IT Rekruter, vloger „Rekruter z brodą”
  • Joanna Tonkowicz – Managing Partner, Absolvent Consulting

Kategoria: efektywność

  • Adam Anczykowski – Junior Recruiter w Grupie OLX
  • Monika Smulewicz – HR na szpilkach
  • Anna Macnar – CEO w HRM Institute
  • Kinga Makowska – ekspert Agile employer branding
  • Regina May – trener, HR Business Partner, Doradca Zawodowy

Kategoria: innowacyjność

  • Agata Biedziuk – Internal Recruiter w Grupie OLX
  • Barbara Zych – CEO Employer Branding Institute
  • Maja Gojtowska – doradca wspierający firmy w zakresie budowania wizerunku i komunikacji
  • Kasia Tang – trenerka rekrutacji, social media i wyszukiwania kandydatów w sieci
  • Angelika Chimkowska – strateg social sellingu i silnych marek

Formularz zgłoszeniowy można znaleźć na TUTAJ.
Zgłoszenia można wysyłać do 12 grudnia 2020 r. do godz. 23.59.