Szukaj wiedzy, zdobywaj umiejętności
Na początek warto zrozumieć, na czym dokładnie polega kariera w rekrutacji. Z perspektywy osób starających się o pracę nie widać, z czym wiąże się ta praca za kulisami. Warto śledzić osoby zajmujące się rekrutacją np. na Linkedinie. Czytać książki (polecam „Rekrutuj zawodowo” i „Biblię rekrutacji”), słuchać podcastów i oczywiście czytać Zawodowo OLX.
W internecie dostępne są również kursy internetowe dla początkujących rekruterów, również darmowe. Warto znać, choćby z nazwy, podstawowe programy wykorzystywane przez rekruterów. Znajomość trendów rekrutacyjnych i wiedza o rynku pracy również mogą być przydatne przy decyzji o tym, czy kariera w rekrutacji jest dla nas odpowiednia.
Rozwijaj umiejętności komunikacyjne
Komunikacja – z potencjalnym kandydatami, kandydatami w procesie rekrutacji, hiring managerem, swoim przełożonym – to kluczowa umiejętność w pracy w rekrutacji. Pomocne mogą być warsztaty z dobrej komunikacji, czytanie książek, słuchanie wykładów i oczywiście praktyka.
Networking
Budowanie i dbanie o sieć kontaktów to również niezwykle ważne zadania rekruterów i rekruterek. Przydatne do tego może być aktywność na wspomnianym już Linkedinie, ale również udział w konferencjach branżowych czy szkoleniach.
Praktykuj
Spróbuj, czy praca w rekrutacji jest dla ciebie. Wiele agencji rekrutacyjnych szuka początkujących rekruterów, oferuje staże lub praktyki. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz doświadczenie, ale przede wszystkim lepiej zrozumiesz, na czym polega ta praca.
Obserwuj swoje procesy rekrutacyjne
Jeśli szukasz pracy i bierzesz udział w procesach rekrutacyjnych, obserwuj, jak te rozmowy i procesy przeprowadzają inni. Co ci się podoba? Czego warto się nauczyć? Co ci służyło z perspektywy kandydata. Notuj, zbieraj, zapamiętuj. A potem, kiedy już będziesz mieć okazję – praktykuj.