Praktyki z rynku | Rodzicem być… w Alior Banku

Dlaczego dbamy o rodziny?

Godzenie ról rodzica jest nie lada wyzwaniem.  Rodzic, który wybiega z pracy, aby zdążyć przed zamknięciem przedszkola, to częsty obrazek. Czasem rola rodzica jest bardziej wymagająca niż obowiązki zawodowe, dlatego tak ważne jest, aby miejsce pracy wspierało rolę mamy czy taty. Alior Bank kreuje inicjatywy, które wspierają rodziców. Wyprawki dla dzieci, dofinansowanie do rodzinnego wypoczynku, czyli wczasy pod gruszą to tylko niektóre z benefitów, które oferuje  pracownikom.

Zdrowie miejsce pracy

Alior Bank tworzy strategię prozdrowotną w oparciu o działania, których celem jest troska o dobrostan pracownika w różnych wymiarach zarówno w środowisku pracy, jak i poza nim. Pracownicza oferta medyczna wyróżnia się szerokim zakresem usług, w tym nielimitowaną stomatologią i rehabilitacją. Co więcej z oferty medycznej może skorzystać rodzina pracownika. W ramach pakietu pracownik może również liczyć na dofinansowanie szkoły rodzenia, aby rodzice czuli się komfortowo jeszcze przed przyjściem na świat dziecka.

„Mamo, Tato, a gdzie Ty pracujesz?”

Co roku, w Alior Banku wśród pracowników jest przeprowadzane Badanie Zaangażowania. Dzięki opiniom i sugestiom pracowników, firma może wprowadzać odpowiednie zmiany i udogodnienia. W ten sposób powstała wyjątkowa inicjatywa „Mamo, Tato, a gdzie Ty pracujesz?”. Pilotażowo firma „otworzyła” biura w centralach dla dzieci pracowników, co spotkało się z ogromnym zainteresowaniem. Wydarzenie przyciągnęło tłumy dzieci i  na stałe wpisało się w kalendarz firmy. Dzisiaj, w trzeciej już edycji tego wydarzenia, bierze udział ok. 300 dzieci. 

„Ta wyjątkowa inicjatywa, którą rozpoczęliśmy po pandemii powstała  na prośbę pracowników, którzy nie raz słyszeli od  dziecka pytania dotyczące ich pracy czy samego biura. Wydarzenie to wspaniała okazja, aby zacieśnić relacje z dzieckiem – rodzic może pokazać, gdzie „znika” kiedy idzie do pracy, a także uświadomić dziecko, na czym  polega jego praca w banku. W tym dniu, dziecko może zwiedzić centralę, ale i skorzystać z „czasoumilaczy”, które przygotowujemy na tę okazję”– mówi Aleksandra Kozłowska, Menedżerka Zespołu Wizerunku Pracodawcy i CSR . 

W organizację wydarzenia angażują się nie tylko pracownicy centrali, ale również pracownicy oddziałów. Jak np. pracownicy oddziału w Warszawie, którzy zapewniają dzieciom zabawy związane z wiedzą o banku.

„Liczarka i laser do sprawdzania banknotów niezmiennie cieszą się zainteresowaniem dzieci. Na wydarzenie przygotowujemy również quizy z wiedzy finansowej, dzięki czemu łączymy przyjemne z pożytecznym”- mówi Barbara Wojciechowska, Dyrektor Oddziału w Warszawie.

Inicjatywa „Mamo, Tato, a gdzie Ty pracujesz?” ma na celu zaspokoić ciekawość, oswoić z nieobecnością rodzica w godzinach pracy  i stać się elementem budowania więzi rodzinnych. 

„Moja 4-letnia córka stwierdziła, że  będzie chodzić ze mną do pracy i poprosiła, abym wypisała ją z przedszkola” – śmieje się Karolina, ekspertka z centrali w Warszawie, której pociecha uczestniczyła w wydarzeniu.

Dwie godziny dla rodziny

Dbanie o zdrowie emocjonalne oraz relacje z rodziną i bliskimi są kluczowe dla dobra pracowników, dlatego bank  co roku, z okazji Międzynarodowego Dnia Rodzin (tj. 15 maja) bierze udział w akcji „Dwie Godziny dla Rodziny, dla Człowieka” organizowanej przez Instytut Humanites. Celem akcji jest podkreślenie, jak istotne jest utrzymywanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, a także zachęcenie do spędzania czasu z najbliższymi. 

Bank zachęca pracowników, aby skorzystali ze skróconego o 2 godziny  dnia pracy i spędzili czas z bliskimi. Co więcej, pracownicy nie muszą tego zrobić w dniu 15 maja, mogą wykorzystać ten czas w dogodnym dla momencie w okresie kilku miesięcy.  W ubiegłym roku z takiej możliwości skorzystało ponad 3 400 pracowników.

„Praca zajmuje nam większą część dnia, zaangażowanie na rzecz realizacji celów zawodowych nie powinno jednak zabierać czasu dla najbliższych. Akcja wspiera pracowników w dbałości o relacje rodzinne – dodatkowy czas dla rodziny. Komunikacja akcji ma na celu zatrzymanie ich uwagi wokół tego tematu i przeciwdziałanie możliwemu kryzysowi relacji w zabieganej codzienności.” – Anna Bilska-Kublik, Dyrektor Departamentu Polityki Wynagrodzeń.

„Alior Bank stawia na pierwszym miejscu ludzi – naszych pracowników, dlatego dbamy o ich rozwój, zdrowie i dobre samopoczucie w miejscu pracy. Wierzymy, że zadowolenie naszych pracowników przekłada się bezpośrednio na zadowolenie naszych klientów, co jest kluczem do naszego sukcesu” 

 

Anna Bilska-Kublik, Dyrektor Departamentu Polityki Wynagrodzeń.