Praktyki z rynku | Pekabex: benefity, wspólny czas wolny i kampanie charytatywne

06.06.24
clock 5 min.
Pekabex

W branżach, w których większość pracujących rodziców musi być fizycznie w miejscu wykonywania obowiązków: na budowie czy w fabryce, jest wiele niestandardowych sposobów wspierania rodzin. Inicjatywy obejmują m.in.: organizację wspólnego spędzania czasu wolnego, bony i upominki dla dzieci czy szkolenia dla rodziców na temat dobrostanu oraz zarządzania finansami. Choć na pewno trudniej o elastyczność godzin pracy czy możliwości zdalnego wykonywania obowiązków, to firmy świadomie wprowadzające strategie ESG kładą coraz większy nacisk na sprzyjanie rodzinom, jako części zakresu „social”.

W tym artykule:
  1. Wspólne spędzanie czasu wolnego
  2. Benefity dla rodzin
  3. „Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” – kampanie charytatywne dla bliskich naszych pracowników.

Wspólne spędzanie czasu wolnego

Inicjatywy związane z organizacją wspólnego czasu wolnego: pikników rodzinnych, mikołajek w grudniu czy wizyt rodziców w przedszkolach/ szkołach własnych dzieci opowiadających o pracy budowlańców, przez lata były częścią firmowych benefitów i programów dla rodzin. 

Jedną z najciekawszych inicjatyw jest organizacja Dni Otwartych w Fabrykach, podczas których pracownicy wraz z rodzinami oraz lokalną społecznością mogą zwiedzać zamknięte na co dzień dla osób z zewnątrz przestrzenie produkcji prefabrykatów żelbetowych. To głównie dla własnych dzieci nasi pracownicy wymyślają takie zabawy jak: odciskanie rączek w betonie, wyścigi na górę piachu czy rysowanie kredą po gotowych elementach. Rodzice z dumą oprowadzają po swoich miejscach pracy, pokazując elementy ogromnych konstrukcji, takich jak stadiony, tunele podziemne czy osiedla mieszkaniowe.    

Benefity dla rodzin

Benefity przekazywane rodzinom w formie: 

  • prezentów dla dzieci pracowników na święta (karty przedpłacone, zabawki, słodycze);
  • paczek powitalnych dla nowo narodzonych maluszków – dzieci pracowników; 
  • współfinansowania kolonii dla dzieci pracowników;
  • są to wyczekiwane i mile witane możliwości, z których chętnie korzystają od lat pracownicy firmy.

„Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” – kampanie charytatywne dla bliskich naszych pracowników.

 „Dzielny pacjent potrzebuje Waszej pomocy” – zbiórka dla 4-letniego Filipa na pilną operację serca w Genewie kosztującą ponad 1 mln złotych. 

Rodzice małego Filipa – Emilia i Adrian  poznali się w 2014 r. w poznańskim oddziale Pekabex, po jakimś czasie założyli rodzinę, a jeden z ich dwóch synów ciężko zachorował na serce. W pomoc w zbiórce dla synka naszych współpracowników zaangażowało się kilkaset osób – nie tylko pracowników, ale także włączyli się solidarnie nasi klienci i dostawcy. Świadomość, że jesteśmy postrzegani tak pozytywnie jako firma na zewnątrz, że jest chęć bezinteresownej i ofiarnej pomocy, bardzo wzmocniła całą organizację wewnątrz. Wśród podjętych działań były:

  • aktywności sportowe (np. wspólne biegi czy wyjazdy na rowery: w zamian za przejechanie na rowerach latem przez pracowników Pekabeks 100 tysięcy km Zarząd przekazał na konto operacji 50.000 zł). Pracownicy chętnie wysyłali zdjęcia z wyjazdów w gronie koleżanek i kolegów, ale też w gronie rodzinnym;
  • licytacje: własnych wyrobów pracowników lub organizowanych przez nich lekcji np. gry na gitarze, tenisa, treningów triathlonowych;
  • organizacja przez pracowników wydarzeń dla gości w fabrykach z różnymi atrakcjami, połączonych ze zbiórkami. Na imprezy przyjeżdżali też dostawcy np. firmy transportowe pokazywały ciężarówki, można było wsiąść do podnośnika koszowego i podziwiać okolicę z góry. Włączyły się także Rady Osiedli w ramach współpracy dobrosąsiedzkiej.

Zbiórka zakończyła się sukcesem, operacja chłopca odbyła się i jest obecnie w bardzo dobrym stanie zdrowia.

„Pekabex jest firmą, w której można się wiele nauczyć i zyskać doświadczenie w branży budowlanej przy bardzo dużych i ciekawych projektach, dlatego absolwenci uczelni wyższych i szkół technicznych chętnie decydują się na nas jako firmę pierwszego wyboru. Pozostając tu przez kolejne lata, rozwijają się zawodowo, ale jednocześnie prywatnie – zakładają w tym czasie rodziny, rodzą się dzieci. Dlatego nasze podejście w dużej mierze jest związane z tworzeniem dla nich różnorodnych rozwiązań, oczywiście w miarę możliwości i ograniczeń związanych z pracą na stanowiskach pracy na budowach czy w fabrykach. 

Wprowadzanie strategii ESG w firmie, wspierający ją Zarząd firmy, obejmuje również wchodzące zmiany w kwestiach pracowniczych i społecznych. W zmianach biorą udział także oddolnie sami pracownicy, dzięki programom takim jak „Mam Pomysł”. Wierzymy, że ta nasza przyjazność jest widoczna nie tylko w naszym lokalnym środowisku, ale też obserwowana szeroko w całej Polsce.”

 

Ligia Szulc, Dyrektorka Działu Komunikacji i Marketingu