Jak mówić, by kandydaci słuchali i aplikowali? Nagranie z webinaru z Mają Gojtowską

28.09.20
clock 2 min.

Współcześnie rekrutacja przestała być walką pracownika o posadę. Stała się natomiast współpracą i próbą partnerskiego porozumienia obu stron: kandydata oraz rekrutera, który reprezentuje przyszłego pracodawcę. W jaki sposób przykuć uwagę kandydatów już na poziomie ogłoszenia o pracę oraz jaką należy przebyć drogę, by móc osiągnąć rekrutacyjny sukces?

Maja Gojtowska zauważyła, że współczesny rekruter ma dziś całkiem sporo możliwości, które pozwalają mu zwrócić uwagę przyszłego pracownika. Paradoksalnie wcale nie muszą to być spektakularne zabiegi. Nadal ważna jest kultura feedbacku na każdym z etapów rekrutacji, rzetelne informowanie kandydatów o jej poszczególnych etapach czy formułowanie komunikacji w taki sposób, by była zrozumiała i przejrzysta. Według Mai Gojtowskiej angielskie słowo SUCCES to akronim, na który składają się ważne dla skutecznej i odpowiedzialnej rekrutacji kwestie:

  • S jak simple (prosty),
  • U jak unexpected (niespodziewany),
  • C jak concreto (konkretny),
  • C jak credential (wiarygodny),
  • E jak emotions (emocje),
  • S jak story (historia).

Chcesz wiedzieć, co dokładnie kryje się pod tymi hasłami? Zapis webinaru z Mają Gojtowską poniżej.

Sprawdź także inne nagrania z webinarów autorstwa Mai Gojtowskiej: