W pierwszym etapie rywalizacji w głosowaniu online wyłoniono po trzy kampanie z każdego obszaru. Podczas drugiej, finałowej odsłony konkursu, jury wybrało najlepsze akcje rekrutacyjne. Przewodniczącym kapituły był Marcin Sienkowski, Head of Marketing OLX. W kategorii dotyczącej efektywności wygrała Akademia Budimex.
Akademia Budimex to cykl spotkań i warsztatów skierowanych do studentów kierunków technicznych, chcących poszerzyć swoją wiedzę o praktyczne wskazówki najlepszych inżynierów w branży. To możliwość spotkania się z praktykami, poznania najciekawszych projektów Budimeksu, a także dyskusji merytorycznych z ekspertami. W 2020 r. projekt przybrał formę online.
Cele kampanii
Akcja była skierowana do absolwentów i studentów uczelni technicznych w Polsce na kierunkach związanych z budownictwem, inżynierią środowiska i energetyką.
– Jak co roku przystąpiliśmy do organizacji Akademii Budimex z celem zrekrutowania ponad 200 praktykantów w całej Polsce. Tym razem pojawiło się dodatkowe wyzwanie, jakim było przeniesienie całej kampanii w online. W ciągu jednego dnia odwołaliśmy 17 wydarzeń na uczelniach w związku z pandemią. Mieliśmy wciąż na uwadze nie tylko nasze biznesowe cele, ale również to, że od kilkunastu lat wspieramy studentów w zdobywaniu wiedzy praktycznej. Ceniliśmy sobie bezpośrednie spotkania z przyszłymi inżynierami, podczas których poznawaliśmy ich oraz pokazywaliśmy naszą firmę z innej strony – inżynierów, którzy zaczynali tak jak oni – wyjaśnia Martyna Pawul, Specjalista ds. budowania wizerunku pracodawcy w Budimex.
Główne cele kampanii:
- Zatrudnienie 250 praktykantów na wybrane kontrakty w całej Polsce do 30 czerwca 2020 r.
- Pozyskanie 2200 aplikacji na praktyki do 30 czerwca 2020 r.
- Uzyskanie zadowolenia kandydatów w badaniu candidate experience na poziomie NPS 50%.
Przebieg akcji
Całość działań odbyła się w formie online. Przeprowadzono łącznie 20 wydarzeń: webinarów i wywiadów. Zorganizowano wirtualne targi pracy za pośrednictwem kanałów w mediach społecznościowych, podczas których kandydaci na żywo mogli zadawać pytania. Prowadzono akcje na Instagramie oraz na Facebooku – w specjalnej grupie dla uczestników Akademia Budimex. Ponadto akcję promowano newsletterami kierowanymi do uczelni technicznych oraz biur karier na stronach wydziałowych.
– Candidate experience wśród kandydatów wzrósł – wyniósł 63,41 NPS – głównie dlatego, że byliśmy z nimi cały czas w kontakcie. Zawsze było to dla nas ważne, ale w trakcie pandemii dla studentów istotna była również informacja zwrotna o wyniku rekrutacji oraz o tym, że branża budowlana wciąż działa i przyjmuje na praktyki – dodaje Martyna Pawul.
Łącznie do udziału w projekcie zgłosiło się 2750 kandydatów, z czego 275 uczestników zrekrutowano na praktyki. Mimo że całe wydarzenie odbyło się w formie online, akcja przyniosła lepsze efekty niż rok wcześniej.
Zobacz, co o kampanii mówi Martyna Pawul.