Rezygnacja z pracy: Jak odejść dobrze i nie palić za sobą mostów

10.02.23
clock min.
Zuzanna Piechowicz Zuzanna Piechowicz

Zdarza się, że w pewnym momencie naszej kariery decydujemy się zrezygnować z obecnego miejsca pracy. Niezależnie od powodu, który nas do tego skłania, istotne jest, aby odejście było dobrze przemyślane i przeprowadzone w taki sposób, aby nie palić za sobą mostów. Oto kilka wskazówek, jak dobrze zrezygnować z pracy i utrzymać dobre relacje.

W tym artykule:
  1. Planuj z wyprzedzeniem
  2. Profesjonalizm i uczciwość
  3. Przekazuj wiedzę i współpracuj
  4. Zadbaj o siebie
  5. Utrzymuj kontakty

Planuj z wyprzedzeniem

Przed podjęciem decyzji o rezygnacji z pracy warto dobrze przemyśleć swoje cele, sytuację finansową i ewentualne alternatywy zawodowe. Zaplanuj odpowiednią ilość czasu na znalezienie nowej pracy lub na rozwinięcie swojego biznesu. Ważne jest, aby mieć pewność, że podejmujesz dobrze przemyślaną decyzję i masz zapewnioną stabilność po odejściu.

Profesjonalizm i uczciwość

Kiedy podejmujesz decyzję o rezygnacji, pamiętaj o zachowaniu profesjonalizmu i uczciwości wobec swojego pracodawcy. Powiadom swojego przełożonego o swojej decyzji osobiście i w odpowiednim czasie. Przedstaw powody, które skłoniły Cię do podjęcia tej decyzji, ale unikaj negatywnych opinii o firmie lub współpracownikach. Wyraź wdzięczność za możliwość pracy w organizacji i podkreśl swoje osiągnięcia.

Przekazuj wiedzę i współpracuj

Przed opuszczeniem firmy, staraj się jak najlepiej przekazać swoją wiedzę i umiejętności innym członkom zespołu. Współpracuj z kolegami i przełożonym, aby zapewnić płynne przejęcie Twoich obowiązków. Bądź otwarty na udzielanie pomocy w przyszłości, jeśli zostaniesz o to poproszony. Pokaż, że dbasz o dobro organizacji i jesteś lojalny wobec niej, nawet po zakończeniu współpracy.

Zadbaj o siebie

Rezygnacja z pracy może być stresującym doświadczeniem, ale ważne jest, abyś zadbał o swoje samopoczucie i zdrowie. Staraj się utrzymywać pozytywne podejście i skup się na przyszłości. Wykorzystaj ten czas, aby zrelaksować się, nabrać sił i zająć się swoimi pasjami. To również dobry moment na refleksję i określenie swoich dalszych celów zawodowych.

Utrzymuj kontakty

Praca to duża część naszego życia. Warto, mimo odejścia, utrzymywać kontakty z osobami, z którymi nam się dobrze współpracowało. Dbanie o relacje, również te, które zaczęły się w miejscu pracy, jest ważnym aspektem budowania dobrostanu.