W miniony wtorek Sylwia Królikowska omówiła tematykę związaną z komunikacją z pracownikami w obliczu zmian w webinarze „Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami”.
Poruszane zagadnienia dotyczyły:
- wsparcia pracowników, którzy są w kryzysie zdrowotnym, psychicznym czy emocjonalnym,
- komunikacji w obliczu nadchodzących zmian – co, kiedy, komu i jak komunikować, by nie generować plotek i nie szerzyć paniki w zespole,
- redukcji benefitów – jak komunikować zmiany, które są dla pracowników nieprzyjemne (zwłaszcza jeśli benefity znacznie ułatwiały pracę),
- redukcji etatów – jak z szacunkiem i w zrozumiały sposób komunikować pracownikom rozstanie, co proponować, by zatroszczyć się o nich i jak ich wesprzeć w tej trudnej sytuacji,
- zarządzania zespołem, w którym zwolniono część załogi (jak dbać o morale i nastroje w zespole, który dalej pracuje).
Zachęcamy do zapoznania się z nagraniem!