Praktyki z rynku | DPD: Naszą wartością są ludzie

10.06.24
clock 5 min.
DPD
Praktyki z rynku | DPD: Naszą wartością są ludzie

DPD Polska jest organizacją, której kultura opiera się na wartościach takich jak odpowiedzialność, jakość, zaangażowanie, rozwój i ludzie. Dążymy do tego, by podejmowane przez nas działania, tworzone inicjatywy i realizowane cele były z nimi spójne. Rola rodzica, to bezustanne poczucie odpowiedzialności za drugiego człowieka, to trwałe zaangażowanie i ukierunkowanie na rozwój. To też wiele innych pozytywnych cech, które kreowane w życiu prywatnym mogą być doskonałym wsparciem w życiu zawodowym. Spójność pomiędzy tym, co ważne dla nas jako organizacji, a tym, co istotne w życiu każdego rodzica jest kluczowa dla naszej społeczności DPD.

W tym artykule:
  1. Dlaczego dbamy o rodziny?
  2. Marszobieg Rodzinny DPD
  3. Benefit przyznawany z okazji narodzin dziecka
  4. Wspólna celebracja ważnych dni

Dlaczego dbamy o rodziny?

Wartości nie są jedynym elementem, który skłania nas do tworzenia miejsca przyjaznego rodzicom. To również wpisane w nasze organizacyjne DNA wspieranie różnorodności i inkluzywności. Doskonale wiemy jak wielki potencjał drzemie w pracujących rodzicach. To osoby mocno ukierunkowane na cele biznesowe, które stanowią wsparcie ich nadrzędnego celu, czyli troski o własne dzieci. Równie ważne pozostaje dla nas dobrostan pociech. Staramy się aktywizować dzieci naszych pracowników i współpracowników do wspólnych prorodzinnych inicjatyw, organizujemy konkursy dla dzieci, czy wspólne wydarzenia. Wszystko to wzmacnia nie tylko relacje pomiędzy bliskimi, poprzez wspólne spędzanie czasu, ale również pomaga nam budować silną i trwałą społeczność DPD.

Marszobieg Rodzinny DPD

Już od kilku lat, raz w roku organizujemy w DPD Polska wielkie wydarzenie -Marszobieg Rodzinny. Ta organizowana już od kilku lat inicjatywa ma na celu wzmacnianie integracji rodzin, spędzania aktywnie czasu na świeżym powietrzu i co stanowi cel wydarzenia – wspierania podopiecznych Fundacji DPD Polska. Podczas jednego dnia w roku w całej Polsce rodziny DPD maszerują lub biegają, rejestrując swoje trasy, które w późniejszym czasie są przeliczane na złotówki. Rodzice mają więc dodatkowy czas, który mogą spędzić razem z dziećmi, jednocześnie wpajając im dobre wartości, a wszystko to za sprawą wielkiego święta DPD, jakim właśnie jest Marszobieg Rodzinny. Podczas takiego dnia na wspólne wycieczki wybierają się niekiedy całe wielopokoleniowe rodziny. Maszerują nasi pracownicy ze swoimi dziećmi, ale czasem również z własnymi rodzicami. To ogromne przedsięwzięcie spaja nas jako Społeczność DPD jednocześnie umacniając więzi rodzinne.

Benefit przyznawany z okazji narodzin dziecka

Świeżo upieczeni rodzice pracujący w DPD mogą również liczyć na wsparcie. Oprócz standardowych urlopów macierzyńskich, wychowawczych czy rodzicielskich oferujemy naszym pracownikom i współpracownikom benefit przyznawany z okazji narodzin dziecka. Jest to dodatkowe, jednorazowe świadczenie finansowe. Ponadto każdy świeżo upieczony rodzic otrzymuje „firmowe ubranko” – body dla maluszka. 

Wspólna celebracja ważnych dni

Rodzina to ważny czynnik naszego życia, to cząstka każdego z nas. Nawet jeśli są wśród nas osoby, które jeszcze nie założyły swoich własnych rodzin nadal pozostają czyimiś dziećmi, wnukami. Dlatego właśnie wspólnie celebrujemy między innymi Dzień Mamy i Dzień Taty. W tym czasie dzielimy się zdjęciami z własnymi mamą lub tatą, a zatrudnieni przez nas rodzice dzielą się zdjęciami ze swoimi pociechami. Z zebranych fotografii tworzymy piękne kolaże, które towarzyszą nam później przez jakiś czas w firmie. W tych dniach organizujemy też różne zabawy w Intranecie, z których dowiadujemy się na przykład, jakie supermoce drzemią w mamie lub tacie i dlaczego. Chcąc ułatwiać poznawanie pracy rodzica organizujemy konkursy dla dzieci naszych pracowników i współpracowników. Dwa razy w roku, z okazji Dnia Dziecka i na Boże Narodzenie, zapraszamy dzieci do przesyłania prac plastycznych na konkretny temat, w którym każdy jest wygranym i otrzymuje prezent, dzięki czemu środowisko DPD staje się bliższe dzieciom, a miejsce, gdzie pracuje rodzic łatwiejsze w zrozumieniu. To rozumienie wzmocniliśmy również, tworząc książeczkę dla dzieci, która w prosty  przyjazny sposób obrazuje działanie firmy kurierskiej. Dzięki temu rodzice mogą przybliżyć dzieciakom, jak działa firma, w której pracują.