Komunikacja z pracownikiem w trudnych sytuacjach

10.04.20
clock 1 min.

Firmy zmagają się z trudnymi sytuacjami podczas pandemii koronawirusa. Oznacza to, że prawdopodobnie trzeba będzie podejmować trudne decyzje. Wiąże się to również z potrzebą odpowiedniego komunikowania się z pracownikami. Sylwia Królikowska poruszyła ten temat w swoich trzech nowych materiałach video.

Negatywna informacja zwrotna to taka, w której pracownikom trzeba powiedzieć, że coś poszło nie tak. Przyjmowanie negatywnej informacji nie jest przyjemne, pracownikom włącza się często mechanizm obronny, co jest zrozumiałe. W tej sytuacji bardzo wskazany jest odpowiedni feedback.

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa firmy często muszą podejmować trudne decyzje, np. ciąć koszty, co wiązać się może również z redukcją etatów.

Na co najbardziej zwrócić uwagę podczas komunikowania się z pracownikami w trudnych sytuacjach? Obejrzyj nagranie i zobacz, jakie rady ma dla Ciebie Sylwia Królikowska. W kolejnych filmach ekspertka opowiada m.in. o tym, jak z szacunkiem i w zrozumiały sposób komunikować pracownikom rozstanie, co proponować, by zatroszczyć się o nich i jak ich wesprzeć w tej trudnej sytuacji.