Dyskusja o branży HR w formie telewizji śniadaniowej

11.12.20
clock 4 min.
Dyskusja o branży HR w formie telewizji śniadaniowej

Z inicjatywy OLX Praca 3 grudnia zorganizowano „OLX Know How 2021” – wydarzenie dla wszystkich specjalistów i osób związanych z branżą HR, podczas którego dyskutowano o tym obszarze w nietypowej telewizyjnej formule. Oprócz premiery obszernego raportu i wielu merytorycznych dyskusji na temat wizji rynku pracy w przyszłości, podczas spotkania wyłoniono laureatów konkursu „Liderzy Rekrutacji”.

Wydarzenie – poprowadzone przez Tomasza Kammela oraz Annę Kalczyńską – zorganizowano w formie telewizji śniadaniowej transmitowanej online. Organizatorzy przygotowali bogaty scenariusz. Zaproszono znamienitych gości, którzy dzielili się swoim doświadczeniem związanym z obszarem branży HR i nie tylko.

W programie m.in. wystąpiła Kayah – artystka przybliżyła widzom tematy dotyczące prowadzenia biznesu oraz pomysły na radzenie sobie ze skutkami pandemii na przykładzie własnej wytwórni płytowej. Z kolei medalistka mistrzostw świata oraz Europy w skoku o tyczce, wielokrotna olimpijka i jedna z najpopularniejszych polskich lekkoatletek ostatnich lat – Monika Pyrek – doradzała, jak odnosząc sukces, można pomagać innym.

Kolejni eksperci opowiadali o swoich spostrzeżeniach dotyczących m.in. rynku pracy i rozwoju całego obszaru HR. Zuzanna Skalska poruszyła wątek prognoz przyszłości, Karolina Latus nakreśliła dobre praktyki rekrutacyjne oraz zwróciła uwagę na najczęstsze błędy. Podczas wydarzenia przedstawiono także branżową prognozę pogody oraz przegląd prasy. O dobrych praktykach personal brandingu w mediach społecznościowych opowiedziała dr Aleksandra Powierska.

Przygotowano także kącik kulinarny, gdzie głównym bohaterem był Karol Okrasa. Polski kucharz mówił o kulturze jedzenia w pracy i prezentował, co obecnie najczęściej się je i jakie są najnowsze trendy.

Wizja przyszłości

Ważnym punktem wydarzenia była premiera raportu „Prognozy przyszłości – OLX Praca. Know How 2021” przygotowanego z inicjatywy zespołu OLX Praca i we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia oraz FutureS Thinking Group: firmą Zuzanny Skalskiej – 360Inspiration oraz studiem strategiczno-projektowym Greenhat Innovation. Materiał składa się z analizy dotychczasowych trendów na rynku pracy, badań wśród pracodawców, wpływu pandemii na rynek pracy oraz scenariuszy przyszłości – opisu alternatywnych wizji tego, co może nas czekać.

Sprawdź raport „Prognozy przyszłości – OLX Praca. Know How 2021”.

Zwycięzcy wybrani

Konkurs „Liderzy rekrutacji”, którego wyniki poznaliśmy podczas wydarzenia, został w tym roku zorganizowany po raz pierwszy. Jego celem było wyłonienie najbardziej kreatywnych, innowacyjnych oraz efektywnych akcji rekrutacyjnych w Polsce. W tym trudnym czasie w branży HR kreatywność oraz pomysłowość są na wagę złota.

Rywalizację podzielono na dwa etapy. W pierwszej części w głosowaniu online wyłoniono trzy kampanie z każdej kategorii. Druga, finałowa odsłona, to wybranie przez składające się ze specjalistów jury najlepszych akcji rekrutacyjnych. Przewodniczącym kapituły był Marcin Sienkowski, Head of Marketing OLX.

Kategorie konkursu „Liderzy Rekrutacji”:

  • Innowacyjność – kampanie rekrutacyjne przeprowadzane w nietypowych miejscach, w nowatorski sposób wykorzystujące tradycyjne metody rekrutacyjne.

Jury: Agata Biedziuk, Maja Gojtowska, Kasia Tang, Barbara Zych, Angelika Chimkowska

  • Kreatywność – pomysłowe i oryginalne kampanie rekrutacyjne odbiegające od standardowego procesu pozyskiwania pracowników, wyróżniające się na tle konkurencji.

Jury: Anna Pruczkowska, Marlena Charlińska, Joanna Tonkowicz, Zuzanna Piechowicz, Grzegorz Deszczka

  • Efektywność – kategoria przeznaczona do tych zgłoszeń, które osiągają wysoką skuteczność i realizują założone cele rekrutacyjne na satysfakcjonującym poziomie.

Jury: Adam Anczykowski, Regina May, Kinga Makowska, Anna Macnar, Monika Smulewicz

– Rok 2020 był dla zespołów HR ogromnym wyzwaniem. Nowa rzeczywistość była widoczna w zgłoszeniach. Pracodawcy musieli wychodzić ze swojej strefy komfortu, eksperymentować, sięgać po rozwiązania kreatywne czy wręcz innowacyjne dla swoich sektorów czy całych branż. Mnie jako jurora cieszy fakt, że pracodawcy coraz częściej wchodzą w buty kandydata, próbują zrozumieć jego perspektywę i dopiero do niej dobierają konkretne działania – ocenia Maja Gojtowska, jurorka kategorii związanej z innowacyjnością.

Kapituła wybrała najlepsze kampanie, a wyniki ogłoszono podczas wydarzenia OLX Praca. Przedstawiono zwycięzców w poszczególnych kategoriach, którzy wykazali się pomysłowością i potrafili podczas kryzysu przygotować innowacyjne, kreatywne oraz efektywne projekty. Oto laureaci:

  • INNOWACYJNOŚĆ

Zwycięzca: Zaszyfrowani – CONTMAN

  • KREATYWNOŚĆ

Zwycięzca: CEO for One Month – Adecco Poland Sp. z o.o.

  • EFEKTYWNOŚĆ

Zwycięzca: Akademia Budimex – Budimex

Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi zakończonego konkursu „Liderzy rekrutacji” można zapoznać się TUTAJ.