5 lekcji z książki: ,,Jedna rzecz” Gary’ego Kellera i Jaya Papasana

20.03.23
clock 5 min.
Zuzanna Piechowicz Zuzanna Piechowicz

Książka „Jedna rzecz” autorstwa Gary’ego Kellera i Jaya Papasan to poradnik dla osób, które pragną osiągnąć sukces. Autorzy stawiają tezę, że skuteczność w życiu i pracy wynika z koncentracji na jednej, kluczowej rzeczy, a nie od rozproszenia uwagi na wiele różnych działań. W kontekście naszej współczesnej kultury, w której większość ludzi poświęca swój czas na wiele zadań naraz, Kelleer i Papasan przekonują, że skupienie na jednym celu i wytrwałe dążenie do jego osiągnięcia może przynieść znacznie większe korzyści niż pochopne działania w wielu kierunkach.

W tym artykule:
  1. Skupienie jest kluczowe
  2. Świadomie wybieraj cele
  3. Podejmuj decyzje i wybieraj
  4. Szanuj swój czas
  5. Elastyczność to ważna kompetencja

Gary Keller to znany amerykański przedsiębiorca, inwestor i autor bestsellerowych książek. Założył Keller Williams Realty, jedną z największych firm nieruchomościowych na świecie, a jego wiedza o budowaniu biznesu i motywacji przyciągnęła miliony ludzi do czytania jego książek. Drugi autor, Jay Papasan to doświadczony redaktor i autor wielu bestsellerów. Jest również wykładowcą i doradcą biznesowym, który pomaga ludziom osiągać swoje cele poprzez skuteczne planowanie i działanie.

,,Jedna rzecz” została przetłumaczona na 35 języków. Wybraliśmy 5 najważniejszych lekcji z tej książki.

Skupienie jest kluczowe

Skupienie się na najważniejszej rzeczy prowadzi do sukcesu – autorzy nazywają to „efektem przeskoku”. Właściwie skoncentrowana praca nad jednym konkretnym zadaniem jest kluczem do osiągnięcia sukcesu i realizacji celów.

Świadomie wybieraj cele

Ważne jest wybieranie celów i zadań zgodnych z naszą pasją i celami życiowymi – decyzje, które podejmujemy, mają wpływ na to, jak wykorzystujemy nasz czas i jak osiągamy cele. Warto zastanowić się, co naprawdę chcemy osiągnąć i w co wierzymy.

Podejmuj decyzje i wybieraj

Umiejętność podejmowania decyzji i dokonywania wyborów jest kluczowa dla sukcesu – autorzy przekonują, że umiejętność wyboru i podejmowania decyzji jest jednym z najważniejszych narzędzi w osiąganiu sukcesu. Dobieranie celów i podejmowanie decyzji zgodnych z naszymi wartościami pozwala nam uniknąć niepotrzebnego chaosu i skupić się na tym, co naprawdę ważne.

Szanuj swój czas

Skuteczne zarządzanie czasem jest niezbędne – autorzy podkreślają, że czas jest jednym z najcenniejszych zasobów i warto nauczyć się go skutecznie zarządzać. Przydatne mogą być metody takie jak „planowanie dnia” czy „tworzenie priorytetów”.

Elastyczność to ważna kompetencja

Rzeczywistość jest elastyczna i zmienna – autorzy zauważają, że rzeczywistość jest elastyczna i nieustannie się zmienia. Warto zachować otwarty umysł i elastyczność w podejściu do celów i zadań, aby łatwiej radzić sobie z niespodziewanymi zmianami.