Czy warto dawać upominki wielkanocne?

Upominek wielkanocny to świetny sposób na docenienie swoich pracowników i podziękowanie im za wykonywaną pracę. Także dla partnerów biznesowych to znak, że są dla nas ważni i że o nich pamiętamy. To jeden z elementów budowania pozytywnych relacji i przywiązania partnera biznesowego do naszej firmy.

W przypadku pracowników wręczanie świątecznych upominków należy traktować jako inwestowanie w nich. Nawet drobny prezent buduje w zatrudnionych osobach satysfakcję i poczucie doceniania. A nie można zapominać, że zadowolony pracownik, to z dużym prawdopodobieństwem pracownik zaangażowany i lojalny. W takim przypadku wzrasta również motywacja do dalszego, dobrego wykonywania pracy. 

Warto też pamiętać, że wręczanie wielkanocnych gadżetów sprzyja employer brandingowi. Jeżeli pracownicy pokażą upominki w social mediach, a wielu lubi to robić, sprzyja to budowie marki firmy. Najwięcej zyskamy, gdy takie fotografie pojawią się np. na Linkedin. No i nie nie należy zapominać, że jeżeli zdecydujemy się wręczyć pracownikom produkty żywnościowe, wspomagamy ich budżet. Nie będą musieli już tego kupować z własnych pieniędzy.

Czy firmowe gadżety to dobry prezent?

Gadżety z logo firmy to dość typowy upominek. Są sytuacje, w których można je uznać za trafiony pomysł na prezent. Tak jest w przypadku partnerów czy klientów biznesowych. Najlepiej dać im coś, co będzie miało walory użytkowe, a jednocześnie wiąże się ze świętami. Łatwiej jest w przypadku Bożego Narodzenia, kiedy można postawić na bombki czy ozdoby świąteczne na stół. W Wielkanoc zadanie jest trudniejsze i raczej trzeba wybierać normalne, całoroczne gadżety (pióra, kubki, kubki termiczne cze pendrivy). W przypadku pracowników firmowe gadżety z pewnością przyniosą mniej radości niż inne upominki. Nawet osoby uwielbiające swoją pracę, w święta raczej wolą od niej odpocząć i nie patrzeć na gadżety z logo firmy. A najlepiej dostać coś, czego samemu nie można kupić.

Co powinno znaleźć się w zestawie wielkanocnym?

Firmy najczęściej decydują się na paczki z artykułami spożywczymi. Często są to produkty wyższej jakości. Można też pomyśleć o kosmetykach. Zawartość takiego zestawu siłą rzeczy inna jest w przypadku świąt Bożego Narodzenia, a inna w przypadku Wielkanocy. 

Oto, co można włożyć do wielkanocnej paczki:

  1. okolicznościowe słodycze – czekoladowe zajączki, jajka z niespodzianką, słodycze związane z Wielkanocą
  2. kawa i herbata „z wyższej półki”
  3. gadżety na śmigus-dyngus – może to być psikawka w kształcie jajka. Taki upominek nie jest drogi, a może być atrakcją zwłaszcza dla dzieci pracowników.
  4. ozdoby świąteczne – wiele osób dekoruje dom na święta specjalnymi wielkanocnymi naklejkami czy zawieszkami
  5. przetwory wzorowane na domowe (to ostatni krzyk mody!)
  6. produkty wytrawne – tu paleta jest naprawdę duża, od typowo wielkanocnych, jak żur czy chrzan, po wytrawne wino, a nawet whisky
  7. kosmetyki – zapachowe mydełka, aromaty
  8. ciasta jednoznacznie kojarzące się z Wielkanocą

Można samemu skomponować taki zestaw prezentowy, a można też kupić gotowy. Na rynku jest wiele firm takie przygotowujących. Z reguły są one wtedy jednak monotematyczne (zestawy słodyczy czy kosmetyków jednej firmy).

Należy pamiętać, by świąteczna paczka była ładnie zapakowana. Bardzo modne teraz są ozdobne ekologiczne kartoniki wiązane kolorową rafią. Można pokusić się o świąteczną naklejkę na pudełku. Niektórzy decydują się umieścić na nim również logo firmy. To jednak ma większy sens w przypadku prezentu dla partnerów biznesowych niż pracowników. 

Warto również pamiętać o kartce z życzeniami. Nie ma większego znaczenia, jak paczka zostanie dostarczona. Można zrobić w firmie spotkanie wielkanocne i wręczyć prezenty wtedy. W dobie pracy hybrydowej i home office, coraz częściej pracodawcy są zmuszeni odchodzić od przekazywania upominków osobiście w biurze. Trafiają one do pracowników przesyłką kurierską. Koniecznie trzeba zadbać, by dotarły na czas. Spóźniony prezent może bowiem wywołać efekt odwrotny do zamierzonego. 

Tradycyjnie czy nowocześnie?

Kosze czy paczki z artykułami spożywczymi jako prezenty świąteczne w Polsce są modne do wielu lat. Jeżeli firma ma większy budżet na takie wielkanocne upominki, warto, by sięgnęła po produkty, których przygotowanie wymaga więcej czasu. One z pewnością sprawią pracownikom jeszcze większą radość. Mogą to być np. słodycze reklamowe z podwójną personalizacją. Oznacza to, że zdobienia mają zarówno na opakowaniu jak i na czekoladzie. Innym pomysłem są pisanki zawinięte w folię z logo firmy. To jedna z ostatnich nowości. Można przypuszczać, że będzie to prawdziwy hit. 

Coraz większe zainteresowanie będą pewnie również wzbudzać upominki w wersji fit. Dbanie o styl życia i dobre odżywanie staje się u nas coraz modniejsze. Paczka z  takimi produktami może więc okazać się prawdziwym hitem. Przykładem takiego upominku są galaretki, w których ¾ składu to owoce. Na rynku są już też firmy, w których można zamówić własny smak słodyczy! To również może okazać się krzykiem mody, bo pozwala na obdarowanie pracowników czy partnerów biznesowych czymś bardziej nietypowym od zwykłych słodyczy czy produktów spożywczych. W ogóle personalizacja zarówno opakowań jak i samych produktów sprawia wrażenie, że obdarowujący postarał się bardziej. Takie prezenty z pewnością są lepiej postrzegane. 

Zauważalny jest jeszcze jeden trend. Artykuły spożywcze znajdujące się w paczkach wcale nie muszą być w dużych opakowaniach. Czasami wręcz są to malutkie słoiczki. Jednak w miejsce ilości wchodzi jakość. To często produkty, na które pracownik na co dzień pozwolić sobie nie może. Dlatego otrzymując taki upominek, ma wyraźne poczucie, że został obdarowany. A nie zapominajmy, że im bardziej pracownik będzie zadowolony z prezentu, tym lepiej taka wielkanocna paczka spełni swoją rolę z punktu widzenia pracodawcy.