Poszukiwanie talentów
Skuteczny i autentyczny employer branding daje organizacji przewagę w poszukiwaniu najbardziej utalentowanych specjalistów i pracowników. To ułatwia proces rekrutacji, zwiększa bazę potencjalnych kandydatów i zwiększa konkurencyjność organizacji.
Kształtowanie Kultury Organizacyjnej
Skuteczny employer branding nie może być malowaniem trawy na zielono. Musi być spójny z kulturą organizacyjną danej firmy. Jeśli employer branding nie jest autentyczny to też te działania na rzecz przyciągania i utrzymania talentów nie będą skuteczne.
Pracownik najlepszym ambasadorem każdej firmy
Ten punkt łączy się z poprzednim – najskuteczniejsze działania EB są podejmowane przez zadowolonych pracowników danej organizacji. Nawet najsprytniejszy EB-owiec nie osiągnie sam takich efektów, jakie mógłby osiągnąć przy wsparciu pracowników-ambasadorów, którzy uważają, że ich firma to dobre miejsce pracy.
Długofalowy proces
Zmiana kultury organizacyjnej, budowanie wartości firmy i komunikowanie tych aspektów zarówno pracownikom, jak i potencjalnym pracownikom to długofalowy proces. Ważne w nim są również dane – zbieranie informacji zwrotnej od pracowników, kandydatów, mierzenie efektywności. To zdecydowanie maraton, a nie sprint. I nie jestem przekonana, że w tym maratonie jest jakaś realna meta.